We zijn te bereiken op 085 - 06 0662 en [email protected]
Wat is het ART Keurmerk?
Het ART-keurmerk wordt uitgegeven door de Stichting ART. Deze stichting (waarin onder andere de ANWB en de BOVAG aan deelnemen) heeft als doelstelling 'het verhogen van het algemene niveau van diefstalpreventie in Nederland'.
Fietssloten met het ART-keurmerk zijn door de stichting goedgekeurd na uitgebreide tests van SKG-IKOB op de mechanische beveiliging. Het keurmerk zelf geeft met 2, 3, 4 of 5 sterren aan in hoeverre uw fiets is beveiligd tegen diefstal.
Als een fietsslot, scooterslot en motorslot over een ART-keurmerk beschikt staat dit aangegeven op Fietslot-winkel.nl. De volgende voorwaarden zijn voor de meeste verzekeraars vereist, maar neem altijd contact op met je eigen verzekeraar om er zeker van te zijn welk type slot aan de polisvoorwaarden voldoet.
- Verzekering voor fietsen: minimaal ART-2
- Verzekering voor scooters en brommers: minimaal ART-3
- Verzekering voor motoren: minimaal ART-4
De volgende organisaties zijn vertegenwoordigd in de Stichting ART:
- Koninklijke Nederlandse Toeristenbond ANWB
- Nederlandse Vereniging van de Rijwiel- en Automobielindustrie
- RAI Vereniging
- BOVAG, afdeling TWB (branchebelangen voor tweewielerbedrijven)
- Verzekeraars
Verdere informatie over de stichting en het keurmerk vindt u op de website van Stichting ART.
Bestellen:
Hoe plaats ik een bestelling?
Plaats het product van je keuze in de winkelwagen door op de "winkelwagen button" te klikken.
Klik vervolgens op "bestelling afronden" om te gaan betalen. Vul je gegevens in en doorloop de stappen. Pas als je op de knop "Bestelling bevestigen" drukt is je bestelling definitief.
Kan ik mijn bestelling af laten leveren op een ander adres? (cadeau tip)
Ja, dit is mogelijk. Tijdens het bestel proces kun je tijdens het invoeren van je persoonlijke gegevens een ander afleveradres aan ons doorgeven. Wanneer je gekozen hebt voor een ander afleveradres wordt er een factuur meegestuurd naar het afleveradres. Hier staat de prijs op vermeld. De factuur zal ook naar het opgegeven e-mailadres worden gestuurd.
Kan ik mijn bestelling ook ophalen?
Dit is niet mogelijk. Je bestelling kan alleen naar je toe worden verzonden.
Ontvang ik een bericht wanneer ik een bestelling heb geplaatst?
Je ontvangt direct een orderbevestiging. Indien je de order direct betaald ontvang je ook direct de factuur. Ons streven is altijd alles binnen 3 werkdagen te leveren.
Kan ik een bestelling wijzigen of annuleren?
Wanneer je de bestelling wilt wijzigen of annuleren adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice.
Kan ik een product bestellen dat niet (meer) op jullie website staat?
Wanneer je iets wilt bestellen wat niet (meer) op onze website vermeld staat adviseren wij je contact op te nemen met de klantenservice.
Betalen:
Welke betaalmogelijkheden bieden jullie aan?
Je kunt betalen via iDeal, PayPal, overschrijving, rembours en per creditcard.
- iDeal: Veilig betalen via internetbankieren via je eigen bank.
- PayPal en Creditcard: Veilig betalen met je PayPal account (Bij deze bestellingen worden extra kosten in rekening gebracht van 3,4%)
- Overschrijving: Je ontvangt een extra email met aanwijzingen om de betaling via overschrijving per bank of giro te voldoen.*
- Rembours: Rembours betalingen kunt u aan de postbode doen als deze het pakket komt bezorgen. (Hier zitten extra kosten aan verbonden)
Hoe werkt betalen middels bankoverschrijving?
Je kiest in het bestel proces voor "bankoverschrijving", in het scherm zie je alle betaalspecificaties, deze ontvang je na bevestigen ook in de email. Je kunt nu in alle rust de betaling overboeken. Let er op dat je bij het overboeken gebruik maakt van deze gegevens zodat wij deze kunnen koppelen aan je bestelling!
Bezorgen:
Wat zijn de bezorgkosten van mijn bestelling?
Wij brengen € 4,95 bezorgkosten in rekening voor verzending binnen Nederland. Voor bestellingen boven € 50,00 komen de verzendkosten te vervalen. Voor verzending naar België en Duitsland bedragen de kosten € 4,95. En voor bestellingen boven € 50,00 euro komen de verzendkosten te vervalen.
Wanneer wordt mijn bestelling afgeleverd?
Ons streven is altijd alles binnen 3 werkdagen te leveren, met een uitloop naar 5 werkdagen. Mocht dit onverhoopt niet lukken om binnen de 5 werkdagen te leveren, dan krijgt u hier bericht over!
Hoe zie ik of een product op voorraad is?
De voorraad staat op de product pagina vermeld, zodra deze niet op voorraad is kunt u het beste contact met ons opnemen voor de actuele levertijd.
Wat gebeurt er wanneer ik meerdere producten bestel met verschillende levertijden?
Wij wachten tot de bestelling compleet is, zodat wij deze in één keer aan je kunnen verzenden.
Wie levert mijn bestelling?
Dit zal in de meeste gevallen door PostNL gebeuren, PostNL levert bestellingen af van Maandag t/m Zaterdag in sommige gevallen zal hiervoor DPD of DHL worden ingezet. In beide gevallen ontvangt u van ons een track en tracé nummer zodat u de bezorging in de gaten kunt houden.
Wat gebeurd er als ik niet thuis ben tijdens de bezorging?
Mocht je niet thuis zijn op het moment van aflevering dan komt PostNL nog een keer bij je langs. Ben je dan ook niet thuis, dan ontvang je een bericht van PostNL en kun je het pakket ophalen bij het dichtstbijzijnde PostNL/DPD afhaalpunt.
Kan ik een bezorgafspraak maken?
Het is helaas niet mogelijk om een bezorgafspraak te maken. We zijn afhankelijk van de chauffeursroute van PostNL en DPD/DHL.
Retourneren:
Kan ik mijn bestelling retourneren?
Wanneer je niet 100% tevreden bent over je aankoop dan kan je de aankoop tot 60 dagen na ontvangst aan ons retour sturen! In deze periode kun je de bestelling ongebruikt, onbeschadigd en indien mogelijk in de originele verpakking terugsturen. Je dient de verkregen factuur mee te sturen met je retour. De factuur heb je ontvangen per e-mail en is ook met de bestelling meegezonden.
Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
Je hebt het recht je bestelling binnen 60 dagen te retourneren. Het recht op restitutie vervalt na 60 dagen.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
Wanneer je een product retour stuurt wordt deze binnen 10 werkdagen in behandeling genomen en verwerkt. Om je retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat je de aangegeven procedure volgt en de factuur mee verzend.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd, wat te doen?
Neem contact op met de klantenservice dan proberen wij je verder te helpen.
Garantie en Klachten:
Het product komt niet overeen met hetgeen ik besteld heb of is defect geleverd, wat nu:
Neem dan contact met ons op met uw klacht, u heeft hier 2 maanden de tijd voor na ontdekking van het mankement.
Wat kan ik doen als ik een klacht heb?
Uw klacht kunt u per e-mail of telefonisch aan ons doorgeven, hierover ontvangt u een ontvangstbevestiging met de door u beschreven klacht, na ontvangst van de klacht zullen wij binnen 2 werkdagen reageren en ons best doen om deze naar uw tevredenheid op te lossen. Bemiddeling door de Stichting Webshop Keurmerk is mogelijk. Mochten de bemiddelingen niet tot het gewenste resultaat leiden kan het geschil voorgelegd worden aan de geschillencommissie van het Webshop Keurmerk (beheerd door Teurlings & Ellens Advocaten te Amsterdam)
Hoe lang is de garantieperiode?
De garantieperiode op de sloten, onderdelen en accessoires bedraagt 1 jaar. Mochten hierna mankementen ontstaan neemt u dan contact op met onze klantenservice.
Nieuwsbrief:
Wordt mijn email adres gebruikt voor jullie nieuwsbrief.
Door akkoord te gaan met de algemene voorwaarden gaat u akkoord met het ontvangen van de nieuwsbrieven van alle ondernemingen binnen Xusto. U kunt zich natuurlijk altijd afmelden voor deze nieuwsbrief.